جنگل جیغ مشهد

02177802565

جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد-تصویر اصلی
رحمان گشت

جنگل جیغ مشهد؛ ترسناک‌ترین جنگل ایران

آیا میخواهید به یکی از مکانهای بسیار ترسناک ایران سفر کنید؟

اگر به دنبال ماجراجویی و تجربه هیجان هستید، یکی از مکانهایی که به شما پیشنهاد میکنیم، بازدید از جنگل های جیغ مشهد است.

بدون شک جنگل جیغ در مشهد یکی از ترسناک ترین جنگل های ایران است. شاید فکر کنید که صداهای جیغی که در این جنگل به گوش میرسد داستان و خرافات باشد اما اشتباه میکنید. صداهای جیغی که در این جنگل میشنوید کاملا درست است.

برای اینکه به جنگل جیغ یا همان ترسناک ترین جنگل ایران بروید، اول باید به روستای سربرج مشهد سفر کنید. این روستا در بخش جنوب مشهد قرار دارد. حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد تا از مشهد به روستای سربرج برسید که حدود ۳۲ کیلومتر است. این جنگل در دره، کنار رودخانه سربرج و یکی از سرچشمه‌های سد طرق واقع است. جنگل جیغ را به خاطر صداهای عجیبی (شبیه به سوت یا جیغ) که در طول شب تا سپیده‌دم در آن می شوند به این شکل اسم‌گذاری می‌کنند.

ترسناک اما واقعی

تمام افرادی که تا به امروز از جنگل جیغ مشهد دیدن کردند، این صدای جیغ گوش‌خراش و عجیب را تایید می‌کنند. یک نکته ترسناک دیگر درباره این جنگل این است که صدای جیغ به‌ محض تاریک شدن هوا به گوش می‌رسد و روزهای این جنگل با دیگر جنگل‌های معمولی هیچ تفاوتی ندارد. صدای جیغی که در جنگل جیغ مشهد به گوش می‌رسد دقیقا شبیه به صدای جیغ زنی است که انگار در حال سوختن در آتش است. انگار او از اعماق دل فریاد می‌زند.

در سال‌های گذشته بسیاری از افراد که این داستان را باور نداشتند یا اهل ماجراجویی بودند به بازدید از جنگل جیغ رفتند. اما بسیاری از آن‌ها در نیمه راه پشیمان شدند و برگشتند. وقتی که اين صدا باعث ترس برخی اهالی روستا و گردشگران شد، آنها موضوع را به بخشداری منطقه اطلاع دادند و از انها خواستند که دلیل ان را پیدا کنند. بخشداری با اعزام کارشناس و تحقیقات متوجه شدند که این صداهای جیغ مربوط به نوع خاصی از جیرجیرک هاست که در زبان محلی به انها کز یا چز میگویند.

در سالهایی که بارش در منطقه زیاد است و اب فراوان است و رودخانه پر است این جیرجیرک ها به روستا حمله میکنند و در لا به لای درختان و گیاهان پنهان میشود. ممکن است روی هر درخت نزدیک ۳۰۰۰ جیرجیرک بنشیند. تمام این جیرجیرک‌ها در حاشیه‌ دو كيلومتری رودخانه هستند. تعداد زياد آن‌ها باعث این موضوع است که آواز دسته‌ جمعی‌شان مانند صدای جيغ و زوزه به نظر برسد. اين جيرجيرک‌ها حدودا ۴۰ روز زنده هستند و بعد از بين می‌روند.

سخن پایانی

همین اتفاقات جنگل جیغ و شایعات باعث شد که زمین ها و باغ های منطقه ارزان شود. مشکلاتی نیز برای روستاییان پیدا شود. یک جاذبه رعب‌آور مانند جنگل جیغ شاید برخی از گردشگران را به این سمت بکشاند؛ اما بیشتر افراد یا به بازدید از روستای کوهستانی و تاریخی سربرج نمی‌آیند یا شب را در این منطه سپری نمی‌کنند. شما می‌توانید از جنگل جیغ مشهد بازدید کنید؛ اما بهترین راه بازدید استفاده از تورهای طبیعت‌گردی و به‌صورت گروهی است.

جنگل جیغ مشهد-1

برای خواندن مطالب بیشتر اینجا را کلیک کنید.