کاخ الاعظم دمشق

02177802565

کاخ الاعظم دمشق

کاخ الاعظم دمشق
رحمان گشت

کاخ الاعظم دمشق

شهر دمشق یکی از قطب های گردشگری دنیا به خصوص برای شیعیان است. این شهر به جز مکان های زیارتی و حرم حضرت زینب (س) و حرم رقیه بنت الحسین(ع) ، مکان های تاریخی و گردشگری زیادی را دارد که خیلی از مردم از آنها بی خبرند .

وقتی به دمشق سفر کنید علاوه بر زیارت حرمین شریفین، میتوانید از بازارهای زیبا و مکا نهای تاریخی این شهر نیز دیدن کنید .و سفری خاطره انگیز را داشته باشید.

یکی از مکانهای تاریخی شهر دمشق کاخ الاعظم است.

این کاخ در بخش قدیمی دمشق قرار دارد. کاخ اعظم به دستور اسعدپاشا اعظم، فرماندار وقت امپراتوری عثمانی در سرزمین‌های شام در سال ۱۷۵۰ میلادی ساخته شد.

کاخ الاعظم دمشق را در مدت ۳ سال و توسط ۸۰۰ کارگر ساخته اند. این ساختمان از مصالح و سنگ های تزیینی با ارزش و گران قیمت بنا شده است.

تاریخچه کاخ الاعظم دمشق

پس از مرگ العظم، این کاخ همچنان نسل‌های بعدی را در خود مدفون دارد. در سال ۱۸۹۸، امپراطور دوم آلمان که به دمشق سفر کرد از این مکان بازدید کرد.

این کاخ تا سال ۱۹۲۰ در دست خانواده اعظم بود و پس از آن به فرانسوی ها فروش رفت. در جریان انقلاب کبیر سوریه، دولت فرانسه برای سرکوب شورش ها محله قدیمی دمشق را گلوله باران کرد که خسارات زیادی به کاخ اعظم وارد آورد و اتاق اصلی پذیرایی، حمام های خصوصی و سقف ها همه و همه آتش گرفت. پس از پایان درگیری ها، دولت فرانسه اقدام به بازسازی این کاخ کرد. کار بازسازی بلافاصله آغاز شد و توسط معماران انجام شد.

بعد از استقلال سوریه در سال ۱۹۴۶،  کاخ که به موسسه فرانسوی ها تبدیل شده بود، منحل شد و  فرانسوی ها از ساختمان تخلیه شدند و کاخ به خانواده اعظم بازگردانده شد، شش سال بعد در سال ۱۹۵۱ توسط دولت سوریه به مبلغ ۱۰۰۰۰۰ پوند (۳۰۰۰۰ دلار) خریداری گردید. ، که دولت سوریه آن را به موزه هنرها و سنت های مردمی تبدیل کرد. این کاخ در سال ۱۹۸۳ جایزه معماری آقاخان را دریافت کرد. این کاخ که دارای شکل مربع است که از ۸ گنبد کوچک و یک گنبد اصلی در بخش مرکزی ساختمان قرار دارد، که با ۴ ستون بزرگ مرمری تزیین شده اند.

کاخ الاعظم دمشق

برای دیدن لینگ گوگل مپ ادرس کاخ الاعظم دمشق اینجا را کلیک کنید.

برای خواندن مقالات بیشتر اینجا را کلیک نمائید.